Menu

Thursday, September 12, 2019

බුදුන් දුටිමි...


මෙහෙම වෙන්න බැරිද??????

බුද්ධ දේශනා ගැන ලියවුනු කතා වල තියෙන බුදුන් එකවර දෙතැනක පෙනී සිටීම අද කාලෙ වගේ live broadcasting එකක් වෙන්න බැරිද?

යමාමහ පෙළහර පානවා කියන එක ටිකක් සංකීර්ණ computer graphics වලින් හදපු hologram එකක් වෙන්න බැරිද?

අහසින් වඩිනවා කියන එක invincible flying hoverboard එකකින් එනවා වගේ එකක්වත්ද?

කොසොල් රජතුමාගේ හීන වගේ ඒවා එහෙම්පිටින්ම අද හා ඉදිරි සමාජය ගැන කියවුනු දේවල්..

ඒ හිංදා මේ බුදු රජාණන් වහන්සේ කියන කෙනා අනාගතයෙන් ආපු මනුස්සයෙක් වෙන්න බැරිද?

නිකමට හිතුවොත් මාව අද එකපාරම අවුරුදු 2500ක් එහා පෘතුවියට ගිහින් දානවා. මම මේ දැන් මම දන්න දේවල් එකින් එක කියන්න ගත්තොත් ඒ කාලෙ උන්ට පිස්සු හැදෙයිනෙ. මං මාර පොරක් වෙයි.
මට වැඳලා මාව අදහන්න ගන්නත් පුලුවන්. 
ඒ මේ අස්සෙ ඉඳලා හිටලා දැන් කාලෙ අහපු දැකපු දාර්ශණික ටෝකක් දෙකක් දෙනවා.
තව ටිකක් හිතුවොත් මම මගේ අතේ තියෙන smart phone එකත් එක්කම ඒ කාලෙට ගියානං. මට පුලුවං ඒකට වෙනම විදියක explanation එකක් හදලා ඒකත් මගේ ඇඟේ කෑල්ලක් විදියට eshtablish කරන්න. ඒකට පුලුවන් දේවල් මතක තියාගන්න, සිංදු කියන්න, චිත්‍ර අඳින්න (taking pictures) වගේ තියෙන features සේරමදාලා තව කතා ටිකක් කියලා මගේ details ටිකක් සංකීර්ණ කරන්න. ඒ අස්සෙ handsfree එකත් ගහගෙනම ගියානං මගේ පිලිම හැදෙයි කන දෙපැත්තෙන් පහලට එල්ලෙන අමුතු මොකක්හරි නමකින් හඳුන්වන ගැජට් එකකුත් එක්ක. මං කියන්නෙ මේක ටිකක් අමුතු සංකීර්ණ තත්වයක් වෙයි.

බුද්ධ දර්ශණය පහතට දැමිල්ලක් නෙවෙයි ඒත් මේ අනාගතෙන් ආපු කෑල්ලෙ මොකක්හරි ජිමික්ස් එකක් තියෙන්න බැරිද?

තනි මනුස්සයෙක්ට ඒ තරං capacity එකක් වගේම දැනුමක් එකවර මොකක්හරි දේකින් ලබාගන්න එක කරන්න පුලුවන් වැඩක්ද? ඒකට මොකක්හරි ක්‍රමේකින් පිටින් එකවර ආපු දැනුම් සම්භාරයක් හරි අනාගත අත්දැකීම් හරි මොකක්මහරි මැජික් එකක් වෙන්න ඕන නැද්ද??

ප.ලි. 
නිරාගමිකයා, බුද්ධාගමට අපහස කරන්න එපා, අන්තවාදීයා වගේ කතා කියලා මෙතන වැළලෙන්න හදන්න විතරක් එපා ඕං..

No comments:

Post a Comment